Według NapoleonCat.com, firmy analizującej największe kanały na YouTube, możemy zauważyć, że wśród 15 najczęściej subskrybowanych w Polsce kanałów, aż osiem jest związanych jest ze środowiskiem graczy.
Najpopularniejsi to: ROJOV13, Remigiusz Maciaszek, Lubię mówić i grać, skkf. Każdy z tych profili śledzi ponad pół miliona osób. Dla porównania takimi wynikami nie może pochwalić się żadna stacja TV, portal ani żaden z celebrytów.
Imponująco wyglądają także liczby ilustrujące zainteresowanie wszystkimi treściami publikowanymi przez graczy. Let's Play... po polsku i Remigiusz Maciaszek mają już po ponad 100 milionów wyświetleń swoich filmów. Dzięki temu znajdują się także w czołówce najczęściej oglądanych treści. Pierwsza trójka to: PROSTOtv (369 285 252 wyświetleń), tvn.pl (207 467 311), NawrotkaTv (160 875 928). Let's Play jest 7. (110 343 688) a Remigiusz Maciaszek 8. (109 564 780).
"Jeśli więc zastanawiamy się nad przyszłością mediów i ich ewolucją, to na YouTube dokonała się już rewolucja: treści, których próżno szukać w dużych mediach biją rekordy popularności. Vlogerzy są ponadto niezwykle pracowici. Maciaszek czy ROJOV13 są autorami odpowiednio 1357 i 1924 materiałów. Dla porównania: największa polska stacja TV na YouTube (TVN) umieściła 1527 materiałów. Mają one wprawdzie znacznie więcej wyświetleń (ponad 200 mln), ale mniej osób zdecydowało się na subskrybcję kanału (167 tys.)" - tłumaczy Oskar Berezowski, analityk NapoleonCat.com. (PAP LIfe)
Vlogerzy od gier biją rekordy popularności na YouTube
piątek, 9 sierpnia 2013 (15:39)
To nie stacje telewizyjne ani muzycy i celebryci są najsilniejszym magnesem serwisy YouTube. Prawdziwą moc przyciągania setek tysięcy ludzi przed ekrany komputerów mają vlogerzy, którzy swoją aktywność koncentrują wokół gier.