ON AIR
od 10:00 Na porządku dziennym zaprasza: Urszula Urzędowska

Polski Dzień Radia - 11 kwietnia

11 kwietnia 2017 z okazji Dnia Radia wystartował ogólnopolski projekt pięciu największych nadawców radiowych pod nazwą I love radio, którego celem jest popularyzacja radia w Polsce jako efektywnego medium reklamowego poprzez działania promocyjne, edukacyjne i badawcze.

Polski Dzień Radia - 11 kwietnia
W zeszłym roku udało się zebrać 120 000 zł.

CEL INICJATYWY
Projekt „I love radio” realizowany jest wspólnie przez największe, na co dzień konkurujące ze sobą grupy radiowe: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF, Grupę ZPR i Polskie Radio. Wspólnie budują wizerunek radia jako medium skutecznego i efektywnego reklamowo. Głównymi odbiorcami projektu są marketerzy: zarówno reklamodawcy bezpośredni jak i klienci domów mediowych.
Na stronie iloveradio.pl regularnie publikowane są artykuły eksperckie, materiały wideo oraz dane dotyczące słuchalności. W serwisie dominują infografiki ukazujące, jak ważne jest radio dla większości Polaków. Nie brakuje też rozrywki w postaci quizów o radiu.

DZIAŁANIA CHARYTATYWNE
Oprócz działań edukacyjnych, inicjatywa I Love Radio podejmuje też działania charytatywne. Projekt objął stałą opieką Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie, na rzecz którego co roku zbierane są pieniądze w Charytatywnym Bloku Reklamowym uzyskane ze sprzedaży specjalnych spotów-cegiełek.

NAGRODA OD „MEDIA & MARKETING POLSKA”
Inicjatywa I Love Radio otrzymała wyróżnienie wyróżnienie w raporcie „Nadawcy 2017” wydanym przez branżowy miesięcznik „Media & Marketing Polska”. Projekt nagrodzono m.in. za połączenie sił przez konkurentów w celu promowania radia jako skutecznego medium reklamowego. „Media & Marketing” docenił edukacyjną rolę projektu i platformy internetowej iloveradio.pl, a także obchody Dnia Radia 11 kwietnia na antenach konkurujących ze sobą na co dzień rozgłośni. Jak zauważa „Media & Marketing Polska” w swojej publikacji „cieszy to, że konkurenci podjęli współpracę. Jesteśmy przekonani, że I Love Radio może dla rynku radiowego zrobić dużo dobrego”.

POLSKI DZIEŃ RADIA – HISTORIA
Polski Dzień Radia obchodzony jest co roku, 11 kwietnia. Tego dnia w 1923 roku Stowarzyszenie Radiotechników Polskich przyjęło dokument, w którym zawarło swoje opinie do wytycznych do ustawy radiotelegraficznej. Na pierwszą próbną audycję radiową trzeba było jednak poczekać jeszcze dwa lata. Datę jej nadania - 1 lutego 1925 roku - uznaje się za początek polskiej radiofonii.

BLOK CHARYTATYWNY 2019

Blok Charytatywny jest inicjatywą porozumienia I Love Radio, które skupia pięć największych grup radiowych w Polsce: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF, Grupę ZPR i Polskie Radio.
www.iloveradio.pl

Blok Charytatywny nadawany jest w 170 stacjach w Polsce – czyli we wszystkich należących do ww. grup radiowych. Jedna, wspólna pora emisji: 11 kwietnia (czyli w Polski Dzień Radia) w paśmie 8:00-8:30.

Radiowy Charytatywny Blok Reklamowy nadawany jest w tym roku już po raz trzeci. Co roku udaje nam się wypełnić reklamami cały, 3-minutowy blok.

Blok trwa trzy minuty, jest w nim miejsce na sześć spotów, każdy spot kosztuje 20 tys. zł. W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, sprzedamy sześć miejsc, więc uzbieramy 120 tys. zł. (Obecnie mamy sprzedanych pięć spotów, szukamy ostatniego, szóstego reklamodawcy).

Całkowity przychód z akcji trafia do Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu z Krosna, które opiekuje się dziećmi z dysfunkcją słuchu, z których część posiada wady sprzężone z niedosłuchem. Stowarzyszenie prowadzi terapię i rehabilitację dzieci z wadą słuchu, organizuje turnusy rehabilitacyjne i zajęcia integracyjne. Dodatkowo prowadzi grupy wsparcia dla rodziców, których dzieci mają wadę słuchu.
http://www.wadasluchu.org/
I Love Radio regularnie wspiera to właśnie Stowarzyszenie.

 

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic