NASZA MŁODSZA SIOSTRA (Umimachi Diary)

Po nagrodzonym przez jury festiwalu w Cannes 2013 filmie „Jak ojciec i syn” Hirokazu Kore-eda powraca z – inspirowaną kinem Ozu – subtelną opowieścią o miłości i bliskości.

Reżyseria i scenariusz
Hirokazu Kore-eda

Zdjęcia
Mikiya Takimoto
Muzyka
Yôko Kanno

Montaż
Hirokazu Kore-eda

W  rolach głównych :

Haruka Ayase    Sachi
Masami Nagasawa    Yoshino
Kaho    Chika
Suzu Hirose    Suzu Asano
Ryô Kase    Sakashita
Ryôhei Suzuki    Yasuyuki Inoue

Producenci
Kaoru Matsuzaki
Hijiri Taguchi

Produkcja
Toho Company
GAGA
Fuji Television Network
Shogakukan
TV Man Union

NASZA MŁODSZA SIOSTRA - zwiastun pl from Gutek Film on Vimeo.
 
OPIS FILMU

Trzy siostry mieszkają w wielkim, starym domu w Kamakurze pod Tokio. Kiedy dowiadują się o śmierci ojca, którego nie widziały od 15 lat, jadą na daleką prowincję, aby wziąć udział w pogrzebie. Tam poznają swoją nastoletnią przyrodnią siostrę, o której istnieniu nie wiedziały. Zapraszają ją, by zamieszkała razem z nimi i postanawiają zrobić wszystko, by młoda dziewczyna poczuła się częścią rodziny.

Film Hirokazu Kore-edy, jednego z najbardziej uznanych współczesnych reżyserów, to realistyczny i pełen niuansów portret relacji między czterema siostrami, a także słodko-gorzka opowieść o ludziach żyjących w nadmorskim mieście. Na tle niezwykłej przyrody opowiada poruszającą historię o skomplikowanych emocjach, poszukiwaniu siebie i budowaniu więzi rodzinnych.


GŁOSY PRASY

Śmiało można powiedzieć, że Kore-eda osiągnął mistrzostwo w budowaniu zniuansowanych portretów rodzinnych.
Filmweb.pl

Świetne, przyjemne, ale też mądre i humanistyczne kino dla każdego szukającego nie tylko rozrywki, ale również nieco zadumy.
Tomiga

Dzięki reżyserii oraz znakomitemu zespołowi aktorskiemu po filmie człowiek czuje się wyjątkowo zrelaksowany i ma chęć zaprzyjaźnić się z głównymi bohaterkami. Pozytywnie czułostkowy film.
Areyouwatchingclosely.pl

Niesamowicie wciągający hołd dla rodziny i społecznych więzi.
Sight & Sound

Reżyserowi udaje się stworzyć zapadającą w pamięć i bardzo prawdziwą opowieść o miłości, życiu, śmierci i rodzinie.
Cinema Movil

Utrzymany w świetnym tempie, kameralny i poruszający obraz.
NOW Toronto

W tym filmie robią wrażenie nie tylko piękne, rozświetlone twarze aktorek, ale też sposób, w jaki się poruszają i mówią. O niesamowitych krajobrazach Kamakury nie wspominając.
Screen Daily

Ten film skonstruowany jest z niezwykłą klasą.
The Guardian


REŻYSER O FILMIE

Głównymi bohaterkami filmu są cztery siostry, ale można również powiedzieć, że opowiada on historię najmłodszej z nich, Suzu, szukającej własnej tożsamości, oraz najstarszej Sachi, próbującej zaakceptować rodziców. Ponadto wierzę, że to opowieść także o mieście i czasie, który mija każdego dnia. Podobnie jak rytm przypływów przy brzegu, miasto pozostaje niezmienne, mimo regularnych przyjazdów i odjazdów jego mieszkańców. Pewnego dnia, gdy wszyscy bohaterowie historii już umrą, do miasta przybędą nowi ludzie, by spędzić w nim część swojego życia. Jakby ludzkie życie było tylko drobiną – ziarnkiem piasku na plaży.
Zastanawiałem się, czy centralną postacią filmu nie jest czas, który wchłania przeszłość i przyszłość.
Mając to na uwadze, zdałem sobie sprawę, że skupianie się na skomplikowanych relacjach pomiędzy bohaterami nie jest właściwym podejściem. To, co interesowało mnie najbardziej, to nie piękno okolic Kamakury – czy czterech sióstr – ale też akceptująca wszystko natura samego nadmorskiego miasta. To piękno, które pojawia się, gdy zdamy sobie sprawę, że jesteśmy tylko ziarnkami piasku, tworzącymi małą część większej całości. I że zarówno miasto, jak i czas będą tam, nawet gdy nas już zabraknie.
Z tej właśnie perspektywy wyreżyserowałem „Naszą młodszą siostrę”. 


Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic