31 stycznia, 1,21,22 lutego 2014
O Rossinim (1792-1868), autorze blisko 40 oper, z których najbardziej znany jest Cyrulik sewilski, mówi się, że był wskrzesicielem opery buffa. Większość z jego utworów scenicznych cieszyła się w czasach kompozytora ogromnym powodzeniem i wystawiana była, także z sukcesem, na licznych scenach europejskich. Operę tę pokazano po raz pierwszy w Rzymie w roku 1818 pod tytułem Angiolina. Libretto Ferrettiego powstało na podstawie Ch.-G. Etienne’a, który wzorował się na znanej bajce Perraulta, jednak od bajki tej jest tu sporo odstępstw.
Kopciuszek jest dziś jedną z najpopularniejszych i często wystawianych oper Rossiniego. Partia tytułowa wymaga śpiewaczki o dużej rozpiętości głosu – w Warszawskiej Operze Kameralnej śpiewają ją Anna Radziejewska i Elżbieta Wróblewska-Rydzewska.
Wykonawcy
Don Ramiro – Aleksander Kunach, Leszek Świdziński
Dandini – Robert Szpręgiel, Witold Żołądkiewicz
Don Magnifico – Sławomir Jurczak, Dariusz Machej
Clorinda – Sylwia Krzysiek, Marzanna Rudnicka
Tisbe – Ewa Puchalska, Mirosława Tukalska
Angelina – Anna Radziejewska, Elżbieta Wróblewska-Rydzewska
Alidoro – Artur Janda, Andrzej Klimczak
Chór Warszawskiej Opery Kameralnej
Sinfonietta Warszawskiej Opery Kameralnej
Dyrygent
Zbigniew Graca
Bilety w cenie 40-110 zł do nabycia na www.bilety.operakameralna.pl i w kasie biletowej Warszawskiej Opery Kameralnej, al. Solidarności 76b.
Warszawska Opera Kameralna
Warszawska Opera Kameralna jest instytucją muzyczną o ponad 50-letniej historii. Została założona w 1961 roku przez Stefana Sutkowskiego, późniejszego wieloletniego Dyrektora Naczelnego i Artystycznego. Obecnie Dyrektorem Naczelnym Warszawskiej Opery Kameralnej jest Jerzy Lach, a funkcję Dyrektora Artystycznego pełni Ruben Silva. Repertuar Opery Kameralnej cechuje ogromna różnorodność muzycznych stylów i form prezentowanych dzieł: od średniowiecznych misteriów, poprzez opery wczesnego i późnego baroku, opery klasyczne, XVIII-wieczne pantomimy, opery Rossiniego, Donizettiego, po sceniczne dzieła współczesne, spośród których kilkanaście powstało na zamówienie Warszawskiej Opery Kameralnej. Artyści Opery z powodzeniem wykonują również muzykę kameralną, oratoryjną i symfoniczną różnych epok. Od 1986 roku Warszawska Opera Kameralna występuje we własnym teatrze, mieszczącym się w zabytkowym budynku z 1775 roku przy al. Solidarności 76b. Siedziba Opery, o kameralnym wnętrzu z doskonałą akustyką, wpisana jest do rejestru zabytków Warszawy. W skład zespołu artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej wchodzą dyrygenci, soliści, dwie orkiestry – Sinfonietta Warszawskiej Opery Kameralnej i Zespół Instrumentów Dawnych Musicae Antiquae Collegium Varsoviense oraz chór. Sztandarowym i najważniejszym przedsięwzięciem artystycznym Warszawskiej Opery Kameralnej jest Festiwal Mozartowski w Warszawie. Warszawska Opera Kameralna jest instytucją finansowaną ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.