"Polski design miał w tym roku bardzo dobry start. W pierwszej połowie roku liczną publiczność w Mediolanie, Sao Paulo i Nowym Jorku przyciągały docenione przez profesjonalistów i dziennikarzy polskie wystawy, które organizowane były pod marką Culture.pl. Odbyły się warsztaty dla studentów, trwają prace nad kolejnymi publikacjami. Druga połowa roku zapowiada się jeszcze bardziej intensywnie - polski design obecny będzie na kluczowych festiwalach designu jak Dutch Design Week, Istanbul Design Biennial, London Design Festival i Tokyo Designers Weeks, a także m.in. w Sztokholmie, Izmirze, Brasili" - mówiła podczas środowego spotkania w Instytucie Adama Mickiewicza Barbara Krzeska, koordynatorka działań instytutu związanego z designem.
To nie koniec tegorocznych prezentacji twórczości polskich projektantów. Duży polski stół, synonim polskiej gościnności, pojawi się na tegorocznym Dutch Design Week 2014 (18-26 października, Temporary Art Centre) w Eindhoven. W ramach wystawy "Polish Design: in the Middle of", pokazane zostaną prace ponad trzydziestu polskich projektantów, zespołów projektowych, producentów i studentów. Narracja wystawy oparta została na czterech grupach tematycznych, które tworzą: meble i dom, technologie, ceramika i zastawa stołowa oraz zabawki dla dzieci. "Polish Design: in the Middle of" będzie pierwszą tak obszerną prezentacją współczesnego polskiego wzornictwa w Holandii. Wystawie towarzyszyć będzie bogaty program wykładów.
Polska i Turcja świętują w tym roku 600-lecie nawiązania stosunków dyplomatycznych. Z tej okazji polskie projekty pojawią się na Istanbul Design Biennial (1 listopada - 14 grudnia) młodym, ale świetnie rozwijającym się wydarzeniu. Podczas jego drugiej edycji wystawa "Polska in between" zaprezentuje najciekawsze zjawiska w polskim wzornictwie: meble, ceramikę, tkaninę oraz typografię, a także obiekty zaprojektowane i wyprodukowane specjalnie na tę wystawę - efekt pracy podczas warsztatów polskich i tureckich projektantów.
"+48 Social Club" to tytuł wystawy polskiego designu przygotowanej na Tokyo Designers Week (28 października - 3 listopada). Podczas otwarcia zostanie specjalnie zaaranżowana w samym sercu Tokio klubokawiarnia +48 Social Club. Miejsce to zaprezentuje japońskiej publiczności najlepsze polskie produkty i elementy projektowania graficznego ostatnich lat, a także przybliży im kontekst kulturowy, w którym są one wykorzystywane. Przeglądowi polskich projektów będzie towarzyszył bogaty program muzyczny i filmowy.
Instytut Adama Mickiewicza zamierza kontynuować promocję polskiego designu na świecie. W sierpniu tego roku ruszył pierwszy otwarty nabór do programu "Wystawiajmy się", skierowany do designerów, którzy chcieliby zaprezentować swoje prace międzynarodowej publiczności na najważniejszych targach i festiwalach designu na świecie.