„Batman” okazał się hitem. Ale takiego sukcesu analitycy się nie spodziewali

4 marca do kin trafił film „Batman” w reżyserii Matta Reevesa. Najbardziej oczekiwana premiera tego roku osiągnęła sukces i to nikogo nie dziwi. Jednak wynik finansowy po zaledwie trzech dniach wyświetlania robi wrażenie. „Batman” zarobił już ćwierć miliarda dolarów.

„Batman” okazał się hitem. Ale takiego sukcesu analitycy się nie spodziewali
Obsada filmu „Batman”/fot.JASON SZENES/PAP/EPA

Batman versus Spider-Man

Według analityków północnoamerykańskiego rynku kinowego „Batman” w pierwszy weekend wyświetlania miał zarobić tam około 100 milionów dolarów. Rzeczywistość przerosła te kalkulacje, bo po zakończeniu weekendu na koncie filmu Reevesa znalazło się 128,5 miliona dolarów. To zdecydowanie najlepszy wynik otwarcia 2022 roku, który zapewnił filmowi z Robertem Pattinsonem w roli Batmana drugie miejsce na liście najlepszych otwarć kinowych w Ameryce Północnej w trakcie pandemii COVID-19. Na pierwszym miejscu tej listy pozostaje niezmiennie „Spider-Man: Bez drogi do domu” z 260 milionami dolarów na koncie.

Już zaczął zarabiać

Na pozostałych światowych rynkach „Batman” zarobił 120 milionów dolarów, co w sumie daje 248,5 miliona dolarów w trzy dni od premiery. To imponujący wynik, choć trzeba pamiętać, że budżet filmu Reevesa wyniósł 200 milionów dolarów bez kosztów marketingu. Już teraz można jednak powiedzieć, że studio Warner Bros. może odetchnąć z ulgą.

Numer jeden

Jak wymienia portal „Variety”, „Batman” zajmuje pierwsze miejsce box-office’u między innymi w Wielkiej Brytanii, Meksyku. Australii, Brazylii, Francji, Korei Południowej i w Niemczech. Wciąż czeka na swoją premierę w Chinach, gdzie widzowie będą mogli obejrzeć go od 18 marca. „Batman” nie trafi do kin w Rosji. Z powodu agresji na Ukrainę studio Warner Bros. wycofało tam film z dystrybucji.

Drugie miejsce box-office’u zarówno w Ameryce Północnej, jak i na pozostałych światowych rynkach zajmuje w tym tygodniu przygodowy „Uncharted”. Pierwszą piątkę na północnoamerykańskim rynku uzupełniają filmy „Pies”, „Spider-Man: Bez drogi do domu” oraz „Śmierć na Nilu”. Z kolei na pozostałych rynkach trzecia jest „Śmierć na Nilu”, a czwarty animowany „Sing 2”.

Źródło:PAP Life