Jak zaznaczono, spektakl „wgryza się w operę Mozarta, badając różne rodzaje pożądania oraz oczekiwania, które kierują naszymi relacjami”. Problemy sprzed 200 lat odnajdują w przedstawieniu nowe życie w kontekście współczesnego postrzegania miłości — samolubnej, kompulsywnej, niesprawiedliwej i kompletnie nielogicznej.
Przedstawienie jest próbą poprowadzenia rozmowy z wybitnym dziełem, nie poprzez proste uwspółcześnienie, lecz poprzez „fascynację jego niepokojącą aktualnością”. „Dlaczego jesteśmy tacy, jacy jesteśmy? Dlaczego pragnienie tak bardzo nas komplikuje?” - pytają twórcy spektaklu.
„Wrażliwość młodych aktorów, odważna forma i muzyczno-dramatyczna inscenizacja prowadzą widza przez świat ekstremalnej emocjonalności, w którym stare pytania wybrzmiewają z nową, zaskakującą siłą” - czytam w zapowiedzi.
Tekst i dramaturgia - Eliasz Niezgoda. Teksty scen wokalnych - Lorenzo Da Ponte w tłumaczeniu Stanisława Barańczaka. Reżyseria, przestrzeń i ruch sceniczny - Cezary Tomaszewski. Muzyka - Wolfgang Amadeus Mozart. Aranżacje - Mariusz Obijalski i Michał Leśniak. Za przygotowanie wokalne odpowiada Anna Serafińska. Reżyseria światła - Jędrzej Jęcikowski. Fryzury i make up - Sandra Nowak.
Występują: Mary Pawłowska (Don Giovanni), Urszula Rossowska (Donna Elvira / Masetto), Marta Noemi Tabęcka (Donna Anna), Karol Jankiewicz (Don Ottavio / Komandor / Zerlina) oraz studentka III roku Martyna Burchała (Leporello).
Premiera „Don Giovanniego” - 18 grudnia o godz. 19 na Scenie Głównej Teatru Collegium Nobilium w Warszawie. Kolejne przedstawienia - 19 i 20 grudnia.