Ostatnie trzy miesiące minionego roku przyniosły stolicom województw łącznie niemal 1,9 mln publikacji - to oznacza, że każdego dnia na ich temat pojawiało się ponad 20 tys. materiałów - wynika z cyklicznego badania "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Najbardziej medialnym miastem w Polsce pozostaje Warszawa, która zgarnęła 1/4 medialnego tortu (466,2 tys. publikacji). O ponad połowę mniejszy wynik zanotował Kraków (202,2 tys.), a trzecie miejsce zajął Poznań - 175,7 tys. materiałów. Na kolejnych miejscach w Top 10 uplasowały się: Wrocław, Gdańsk, Łódź, Katowice, Szczecin, a także Lublin i Białystok.
Największy udział w doniesieniach na temat stolicy miały źródła internetowe - 80 proc. przekazu. Drugim najpopularniejszym medium była prasa - 10 proc., 6 proc. stanowiły materiały z radia, a tylko 4 proc. z nich pochodziło z telewizji.
Analitycy obliczyli także wartość ekwiwalentu reklamowego, czyli ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję przekazu dla danego miasta. Promocję medialną Warszawy w czwartym kwartale oszacowano na 3 mld zł, Krakowa na 1,3 mld zł, a zajmującego trzecie miejsce w tym rankingu Poznania - na 800 mln zł.
Natomiast w tytułach doniesień prasowych i internetowych dominowała Łódź, która pojawiła się w tytułach aż 1164 razy. Na drugim miejscu znalazł się Kraków, który dziennikarze wymieniali w tytułach 939 razy, a dopiero na trzecim miejscu Warszawa, która została przywołana w 861 tytułach. (PAP Life)