Zespół taneczny Tsuki Akarino Ido Gekijyo, co po japońsku oznacza Mobilny Teatr Księżycowy, zbudował okrągłą scenę z 30 miejscami siedzącymi, oddzielonym drewnianymi panelami. W ten sposób, widzowie wciąż zachowując dystans, mogą swobodnie podziwiać przedstawienie przez specjalne wizjery. Mobilną scenę łatwo zdemontować i ponownie złożyć, dzięki czemu, teatr może swobodnie podróżować po Japonii.
Samo zaprojektowanie sceny i widowni było sporym wyzwaniem, w końcu należało zadbać o komfort i dobrą widoczność każdego widza, a w przypadku "wizjerów" należało uwzględnić odległość, dynamikę występu, tak aby ograniczone pole widzenia nie odbierało wrażeń z oglądanej sztuki.
"Ten koncept postrzegam jako nowy format sceny teatralnej, który ludzie mogą docenić. Ograniczając pole widzenia, widzowie są bardziej skoncentrowani na spektaklu, a ten przez to staje się jeszcze bardziej wciągający" – powiedział w rozmowie z Reutersem Nobuyoshi Asai, który prowadzi zespół taneczny i jest jego choreografem.
Dla 15-letniej Yury Sugiury, jednej z performerek występujących w spektaklu taka forma występów to również nowe doświadczenie. "Fakt, że nie widzę twarzy widzów jest osobliwym doświadczeniem, ale z drugiej strony pozwala na zupełnie nowe odczucia i wrażenia".
Twórcy tego nowego scenicznego konceptu mają nadzieję, że model zyska on uznanie i pozwoli ponownie przyciągnąć i zaangażować widzów, a także będzie na tyle ciekawy, że uda się uzyskać dotacje na dalszy jego rozwój. (PAP Life)