TikTok organizuje dziś wirtualną wycieczkę po 23 słynnych muzeach świata

18 maja obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Muzeów. Z tej okazji użytkownicy TikToka mogą udać się na wirtualne zwiedzanie 23 muzeów z 12 różnych krajów świata. Inicjatywa, która nosi nazwę #MuseumMoment, będzie najdłuższym jak dotąd kulturalnym livem w historii tej popularnej platformy.

TikTok organizuje dziś wirtualną wycieczkę po 23 słynnych muzeach świata
fot.PAP/EPA/ROBIN VAN LONKHUIJSEN

Wirtualna wycieczka w ramach akcji #MuseumMoment rozpocznie się o godzinie 9.00 w National Gallery w Singapurze. Potem internauci przeniosą się do znanych placówek muzealnych w Izraelu, Japonii, Brazylii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Wezmą w nim udział m. in. Galeria Uffizi, pałac w Wersalu, American Ballet Theatre czy Muzeum Sztuki Mori w Japonii. Akcja #MuseumMoment transmitowana będzie na żywo na profilu TikTok for Good.

"Jesteśmy dumni, że w tym trudnym czasie dla instytucji kultury, TikTok umożliwia im otwarcie się w formie cyfrowej. Podczas Międzynarodowego Dnia Muzeów zobaczymy co kryje się za kulisami najbardziej rozpoznawalnych muzeów, galerii i teatrów oraz ułatwimy celebrowanie tego ważnego święta wszystkim pasjonatom sztuki. TikTok to miejsce pełne kreatywnych, a zarazem edukacyjnych treści. Mam nadzieję, że nasze globalne wydarzenie zainspiruje naszych użytkowników do tworzenia nowego, ciekawego contentu związanego z kulturą” – powiedziała w oficjalnym komunikacie prasowym Paula Kornaszewska, Head of Operations Team TikTok Polska.

Podczas live'a #MuseumMoment użytkownicy TikToka będą mogli nie tylko "przespacerować się po słynnych placówkach, ale też podziwiać z bliska niektóre słynne dzieła sztuki, jak choćby wystawioną w Rijksmuseum "Straż nocną" Rembrandta czy wysłuchać opowieści eksperta w dziedzinie preparowania zwierząt z Muzeum Historii Naturalnej w Berlinie.

Na spore zainteresowanie, jakie będzie efektem tego wydarzenia, liczą pracownicy słynnego muzeum designu V&A Dundee w Szkocji. "V&A jest na TikToku dopiero od kilku tygodni, ale jesteśmy naprawdę podekscytowani możliwościami, jakie otwiera ten kanał. TikTok to świetna platforma dla nas i innych muzeów i organizacji kulturalnych do opowiadania historii w inny, dynamiczny sposób" – twierdzi Annie Andoh, Social Media Manager V&A Museum.

W dzisiejszej akcji #MuseumMoment nie biorą udział polskie placówki muzealne. Polska część wydarzenia odbyła się 15 maja podczas „Nocy Muzeów” w formie livea na TikToku. Uczestniczyły w nim Narodowe w Warszawie, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Polskiej Piosenki oraz Muzeum Emigracji. (PAP Life)

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic