„Śleboda” najchętniej oglądanym serialem SkyShowtime w Polsce

Pierwszy polski oryginalny serial SkyShowtime, „Śleboda”, został najchętniej oglądaną produkcją tej platformy streamingowej w Polsce. Widzowie oglądają go częściej niż zagraniczne produkcje dostępne w tym serwisie, czyli m.in. amerykański hit „Yellowstone”.

„Śleboda” najchętniej oglądanym serialem SkyShowtime w Polsce

Powstały w Polsce serial „Śleboda” już w drugim tygodniu od premiery stał się najchętniej oglądanym tytułem na SkyShowtime, od chwili startu tego serwisu w naszym kraju. Jak wynika ze statystyk oglądalności przekazanych przez streamera, niemal połowa subskrybentów platformy w Polsce obejrzała tę rodzimą produkcję. 90 proc. widzów, którzy obejrzeli pierwszy odcinek 12 grudnia, gdy trafił na platformę, kontynuowało potem oglądanie. Sześcioodcinkowy serial zakończył swoją emisję finałem, wyemitowanym w czwartek 9 stycznia.

W kolejnym etapie planowany jest podbój pozostałych europejskich rynków, na których dostępna jest platforma – to Europa Północna, Półwysep Iberyjski oraz pozostałe rynki Europy Centralnej. Tam „Śleboda” będzie miała premierę już 20 lutego.

SkyShowtime, w przeciwieństwie do niektórych amerykańskich serwisów streamingowych, które zdecydowały się na rezygnację z tworzenia oryginalnych, lokalnych produkcji, wciąż angażuje się w takie projekty. Kolejnym z nich będzie dokumentalny „Schmeichel” poświęcony legendarnemu duńskiemu bramkarzowi.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z ogromnej popularności i oglądalności serialu +Śleboda+ wśród polskich widzów. Od momentu premiery w grudniu niemal 90 proc. z nich kontynuuje oglądanie kolejnych odcinków produkcji. To potwierdza zapotrzebowanie wśród widzów nie tylko na mroczne i pełne akcji opowieści, ale także na powstawanie angażujących i autentycznych produkcji lokalnych. Ten sukces podkreśla zaangażowanie SkyShowtime w powstawanie znakomitych i wciągających produkcji oryginalnych, dlatego cieszymy się, że serial +Śleboda+ z plejadą polskich gwiazd, już w lutym będzie dostępny na naszych pozostałych europejskich rynkach” – mówi w komunikacie Kai Finke, odpowiedzialny za treści na platformie.

„Śleboda” to ekranizacja pierwszej z cyklu powieści kryminalnych autorstwa Małgorzaty Fugiel-Kuźmińskiej i Michała Kuźmińskiego. Scenariusz serialu napisały Karolina Frankowska i Katarzyna Golenia, a wyreżyserowali go Michał Gazda i Bartosz Blaschke. Produkcja opowiada historię antropolożki, która w poszukiwaniu siebie ucieka w góry, gdzie zostaje wplątana w kryminalną zagadkę. W głównych rolach występują Maria Dębska, Maciej Musiał i Piotr Pacek. (PAP Life)

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic