Na przykład na obrazie „Bar w Folies-Bergere” Maneta, przedstawiającym scenę w paryskim nocnym klubie w Paryżu, tajemnicza kobieta w barze zamiast drinków serwuje kurczakowe nuggetsy — wzięte pewnie na wynos, bo obok stoi papierowa torebka McDonald’sa. Papierową siatkę z jedzeniem na wynos ma także kobieta w przedstawiającym sielskich plażowiczów dziele Renoira „Postacie na plaży”. Na obrazie Maneta „W oranżerii” portretującym apatyczne małżeństwo, mężczyzna pochylający się, nad kobietą, trzyma w dłoni charakterystyczny kubek z napojem.
U dołu każdej reklamy znajduje się żółty „łuk” McDonald's z napisem: „Ma być klasykiem”. Hamburgery i nuggetsy raczej nie trafią do kolekcji muzealnych, chyba że w sztuce awangardowej…
Gastronomicznemu gigantowi chodzi więc pewnie o przesłanie, że takie jedzenie stało się częścią codziennego życia współczesnych ludzi. A może o to, ze impresjonizm, podobnie jak fast food smakuje każdemu?
Źródło:PAP Life