ON AIR
od 10:00 Na porządku dziennym zaprasza: Dariusz Stańczuk

Renoir, Manet, Mona Lisa i hamburgery. Obrazy mistrzów w reklamie McDonald`s

Jak można w sposób nietuzinkowy reklamować popularną sieć fast food? Agencja DDB Athens postanowiła połączyć sztukę i McDonald's. W dzieła mistrzów Leonarda da Vinci, Edouarda Maneta i Pierre`a-Auguste`a Renoira „wmontowano” produkty popularnej sieci restauracji.

Renoir, Manet, Mona Lisa i hamburgery. Obrazy mistrzów w reklamie McDonald`s
Fot.Pixabay

Na przykład na obrazie „Bar w Folies-Bergere” Maneta, przedstawiającym scenę w paryskim nocnym klubie w Paryżu, tajemnicza kobieta w barze zamiast drinków serwuje kurczakowe nuggetsy — wzięte pewnie na wynos, bo obok stoi papierowa torebka McDonald’sa. Papierową siatkę z jedzeniem na wynos ma także kobieta w przedstawiającym sielskich plażowiczów dziele Renoira „Postacie na plaży”. Na obrazie Maneta „W oranżerii” portretującym apatyczne małżeństwo, mężczyzna pochylający się, nad kobietą, trzyma w dłoni charakterystyczny kubek z napojem.

U dołu każdej reklamy znajduje się żółty „łuk” McDonald's z napisem: „Ma być klasykiem”. Hamburgery i nuggetsy raczej nie trafią do kolekcji muzealnych, chyba że w sztuce awangardowej…

Gastronomicznemu gigantowi chodzi więc pewnie o przesłanie, że takie jedzenie stało się częścią codziennego życia współczesnych ludzi. A może o to, ze impresjonizm, podobnie jak fast food smakuje każdemu?

Źródło:PAP Life

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic