ON AIR
od 14:00 Kino w roli głównej zaprasza: Magdalena Juszczyk

Netflix rozpoczyna podbój Afryki od darmowego dostępu dla Kenijczyków

Coraz większa konkurencja na rynku platform streamingowych sprawiła, że ich właściciele szukają nowych sposobów na pozyskanie użytkowników. W sytuacji, kiedy na amerykańskim rynku słabnie zainteresowanie nowych klientów usługami Netfliksa, władze giganta streamingowego skierowały wzrok na Afrykę. Swoją ekspansję na ten kontynent rozpoczynają od udostepnienia darmowej wersji Netfliksa mieszkańcom Kenii.

Netflix rozpoczyna podbój Afryki od darmowego dostępu dla Kenijczyków
fot.PAP/EPA

Darmowy dostęp do biblioteki Netfliksa mają w Kenii osoby ze smartfonami z systemem Android. Dostępne produkcje mogą oni oglądać bez reklam. Kenijczycy otrzymali dostęp do około 1/4 biblioteki oryginalnych produkcji Netfliksa. Wśród nich są takie tytuły jak m.in. „Dom z papieru” czy „Armia umarłych”. Netflix liczy na to, że oferta zachęci klientów do wykupienia pełnego dostępu.

„Dziś uruchomiliśmy darmowy plan, który umożliwia Kenijczykom cieszenie się z możliwości oglądania bez reklam naszych produkcji na smartfonach z Androidem. Podczas rejestracji nie jest wymagane podanie żadnych informacji związanych z opłatami. Wystarczy podać maila, potwierdzić, że ma się 18 lat i stworzyć hasło. Później można już usiąść wygodnie i cieszyć się popularnymi serialami i filmami Netfliksa, jak również dopasowanymi rekomendacjami, kontrolą rodzicielską i możliwością zakładania profili (również dla dzieci)” – czytamy w oficjalnym ogłoszeniu giganta streamingowego.

Netflix wciąż może czuć się niezagrożony, jeśli chodzi o pozycję lidera na rynku streamingowym. Pozycji tej nie osłabiła rosnąca liczba tego typu platform. Choć bowiem HBO Max czy Disney radzą sobie coraz lepiej, to jednak nie mają one takich zasięgów jak Netflix z jego 209 milionami użytkowników. Problemem Netfliksa jest za to słabnący przyrost nowych użytkowników. Kenijski eksperyment ma pokazać, czy darmowy dostęp to dobry sposób na poprawienie tej sytuacji.

„Jeśli nigdy nie oglądaliście Netfliksa – a wielu Kenijczyków nie oglądało – to świetny sposób na to, by sprawdzić nasz serwis. A jeśli wam się spodoba, bardzo łatwo jest przejść na płatną wersję serwisu, gdzie dostępna jest pełna zawartość naszego katalogu” – zachęca Kenijczyków Netflix, który w ostatnich tygodniach szuka sposobów na zachęcenie nowych użytkowników. Innym z pomysłów giganta jest dołączenie do swojej oferty gier wideo. (PAP Life)

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic