Wzrósł także potencjał marketingowy sportowca - tylko w ub. miesiącu "Lewy" zyskał promocję medialną wartą 115 mln zł - wynika z analizy "Press-Service Monitoring Mediów".
Po fali sukcesów media okrzyknęły Lewandowskiego najlepszym polskim produktem eksportowym. W październiku na temat króla strzelców eliminacji ME ukazało się 13,7 tys. publikacji. 70 proc. przekazu pochodziło z internetu, a 12 proc. z prasy tradycyjnej. Informacje o Lewandowskim przeważały w mediach ogólnopolskich - 56 proc. Sportowca nie brakowało także na pierwszych stronach gazet - na "jedynkach" pojawił się aż 145 razy.
Jak wynika z analizy, Robert Lewandowski był najczęściej przywoływany w mediach 12 października - po meczu Polska-Irlandia. Tylko tego dnia opublikowano 1,6 tys. materiałów. Dziennikarze często pisali też o gwieździe Bayernu i reprezentacji Polski 9 i 20 października - po meczu Szkocja-Polska i typowaniu "Lewego" na kandydata do Złotej Piłki FIFA.
Fala wzmianek i komentarzy na temat Lewandowskiego przelała się także przez media społecznościowe - w październiku na temat piłkarza pojawiło się ich aż ponad 415 tysięcy. Internauci najczęściej pisali o kapitanie polskiej reprezentacji 11 października po wygranym meczu Polska-Irlandia, który zapewnił Polsce awans do finałów ME we Francji - tego dnia odnotowano aż 22,5 tys. wzmianek. (PAP Life)
"Lewy" gwiazdą mediów i internetu
czwartek, 19 listopada 2015 (16:00)
Ponad 415 tys. wzmianek i komentarzy w mediach społecznościowych i niemal 14 tys. medialnych publikacji - takimi liczbami można opisać popularność - i to tylko w październiku - gwiazdy polskiej reprezentacji piłkarskiej i Bayernu Monachium Roberta Lewandowskiego.