Firma dystrybucyjna Fathom Events ogłosiła, że począwszy od 2 lipca przez cały tydzień będzie pokazywać w kinach produkcję studia Screen Media, której scenariusz powstał na podstawie książki dziennikarza stacji CNN Jake’a Tappera. Będzie ją można zobaczyć na około 500 ekranach w całych Stanach. „Wchodząc w weekend Dnia Niepodległości, mamy zaszczyt znów współpracować ze studiem Screen Media przy dystrybucji tego pierwszego z wielu premierowych filmów, które zaplanowaliśmy w naszym kalendarzu. Podobnie jak i my, Screen Media zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest doświadczenie filmu w kinie, więc mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie kontynuowana w przyszłości” – powiedział prezes Fathom Events, Ray Nutt.
„Dzień Niepodległości to idealny czas na to, by widzowie zaczęli wracać do kin. A The Outpost to idealna propozycja do zobaczenia na dużym ekranie” – wtórował mu prezydent Screen Media, David Fannon.
„The Outpost”, którego zwiastun niedawno trafił do sieci, wyreżyserował Rod Lurie, twórca takich filmów jak m.in. „Cena prawdy” i remake „Nędznych psów”. Opowiadający prawdziwą historię film został zainspirowany wydaną w 2012 roku książką „The Outpost: An Untold Story of American Valor”. Jake Tapper opisał w niej zmagania amerykańskich żołnierzy z siłami Talibanu podczas bitwy o Kamdesh w 2009 roku.
Dzień po premierze kinowej, „The Outpost” trafi do obiegu internetowego. Filmów, które mogłyby trafić do kin w lipcu, jest więcej. Wciąż nie ma jednak decyzji największych amerykańskich sieci kinowych w sprawie ponownego otwarcia kin na terenie całego kraju oraz wprowadzonych środków bezpieczeństwa związanych z seansami. (PAP Life)