"Przez tę kampanię chcielibyśmy pokazać, że Muzeum jest dla wszystkich. Każdy zobaczy tu coś innego, odwołując się do swoich doświadczeń, zainteresowań, bez względu na wiek, wykształcenie czy wykonywany zawód. Zależy nam, aby Muzeum było odbierane, jako miejsce, w którym nie trzeba być specjalistą, historykiem sztuki czy archeologiem, aby interesująco spędzić czas" - wyjaśnia Mateusz Labuda, Zastępca Dyrektora Muzeum Narodowego w Warszawie.
W ramach kampanii powstały trzy nagrania. W każdym z nich dany ambasador przedstawia swoje podejście do sztuki oraz jej interpretacji. Każdy z ambasadorów jest postacią przełamującą schematy. Ich działalność oraz twórczość inspirują różne osoby niezależnie od wieku i doświadczeń życiowych.
"Monikę Brodkę, Marcina Gortata i Marka Kamińskiego, mimo zupełnie innych dróg życiowych i zainteresowań łączy otwartość na świat. Muzeum Narodowe w Warszawie jest miejscem, w którym każdy odnajdzie coś fascynującego, bez względu na to, kim jest, skąd pochodzi, jakie ma wykształcenie i jaki zawód uprawia" - podkreśla Labuda.
Akcja "A ty, co zobaczysz?", ruszyła w poniedziałek 25 września 2017 roku. Muzeum chce dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Kampania jest, bowiem jednocześnie zapowiedzią zmian, jakie Muzeum Narodowe wprowadzi od października.
"Piątkowy wieczór warto rozpocząć wizytą w MNW, które jest otwarte dla Zwiedzających aż do godziny 21.00. Podczas nowego cyklu spotkań w piątki o 19.30 - Wieczory w Muzeum - będzie można posłuchać m.in. o rozrywkach i zabawach czy o modzie z okresu biedermeieru. W każdą niedzielę rodzice z dziećmi poszukujący sposobów na aktywne i mądre spędzanie czasu mogą wziąć udział we wspólnych warsztatach, które łączą rozwój z zabawą. Ponadto dorośli tajemnice świata sztuki odkryją podczas atrakcyjnych spotkań i wykładów" - informuje Zastępca Dyrektora Muzeum.
http://www.mnw.art.pl/wizyta/a-ty-co-zobaczysz/.
(PAP Life)