Nagrodę z rąk Pawła Potoroczyna, dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza, odebrał w imieniu swoim i scenografa Borisa Kudlicki, Mariusz Treliński - dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej.
"Jako tandem inscenizacyjny Mariusz Treliński i Boris Kudlicka w najnowszym okresie historii opery, często określanym mianem czasu inscenizatorów, zbudowali rozpoznawalną, cenioną i nagradzaną na całym świecie spójną estetykę, własny język inscenizacyjny, który czyni z nich zjawisko wyjątkowe – można porównać ich do fenomenu modowego tandemu Dolce i Gabbana. Operowa marka Treliński&Kudlicka jest nie tylko symbolem jakości, komunikuje też wizjonerskie połączenie elementów tradycyjnej scenografii z językiem filmu, które dla współczesnego – często młodego widza – czyni operę miejscem niezwykle atrakcyjnym" - napisano w uzasadnieniu jury.
Culture.pl Superbrands, ustanowiona została przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska, z myślą o twórcach i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą.
Spośród nominacji zgłoszonych przez dyrektorów Instytutów Polskich oraz ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza, laureata wyłoniła kapituła, złożona z dziennikarzy – szefów redakcji kultury dzienników i tygodników: „Newsweeka”, „Wprost”, „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” oraz dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza i wyłącznego przedstawiciela The Superbrands Ltd. w Polsce.
