ON AIR
od 15:00 Zagraj to sam! zaprasza: Jadwiga Polus

Biały Otello w operze w Nowym Jorku

Słynna postać z opery Verdiego, Otello, wystąpił bez czarnego makijażu podczas premiery nowego sezonu w Metropolitan Opera w Nowym Jorku. Po raz pierwszy od 124 lat zrezygnowano z tradycyjnego czarnego makijażu, dotychczas niezbędnego do tej roli.

Biały Otello w operze w Nowym Jorku
PAP/EPA

Podczas 326. wystawienia opery Verdiego "Otello" w Metropolitan Opera, łotewski tenor Aleksandr Antonenko pojawił się na scenie bez tradycyjnego przyciemnienia cery. New York City Opera poszła za przykładem English National Opera. Tam podobną inicjatywę podjęto w zeszłym roku.

Metropolitan Opera przedstawiła operę Otello był po raz pierwszy w 1891 roku, cztery lata po premierze w La Scali w Mediolanie. Nowy Jork oczywiście przejął wtedy, praktykowane i zainicjowane we Włoszech, przyczernianie skóry śpiewaka operowego, który grał tytułową rolę.

"Nasza historia jest głęboko naznaczona naszymi trudności w kwestii rasowej, i wydawało się niemożliwe dla mnie, jako artysty, który wychował się w Stanach Zjednoczonych, aby zrealizować tę postać, z takim makijażem" - wyjaśnił reżyser Bartlett Sher, w wywiadzie dla stacji radiowej NPR. Dla niego rezygnacja ze scenicznego, czarnego makijażu "wydawała się logicznym wyborem." (PAP Life)

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic