Bilety do kupienia przed spektaklem: 60zł/30 zł, rezerwacja 501-150-379, lub mailowo: dorota.bogucka@gmail.com informacje również na stronach: www.teatrpraski.eu oraz
www.rozkwaspolaka.blogspot.pl
Spektakl trwa 75 min
"Rozkwaś Polaka!" to brawurowy one-man show Marcina Kwaśnego, to drapieżna satyra na współczesną Polskę i Polaków, na polskie żale, nadzieje i frustracje. Przedstawienie ma konwencję badania statystycznego, bohater jest ankieterem, a publiczność występuje w roli "próby statystycznej". Ale to nie jest sztuka o statystyce. Przez godzinę dość brutalnie śmiejemy się z samych siebie. Bohater – wrażliwy, kochający rodzinę, stara się sprostać oczekiwaniom bliskich i szefów. Dostrzega śmieszność nowych zwyczajów, ale się im poddaje. W tej postaci każdy widz odnajdzie cząstkę swoich własnych zmagań z rzeczywistością.
Premiera spektaklu i kolejne przedstawienia zostały znakomicie przyjęte przez widzów i krytykę.
Recenzenci teatralni napisali:
„Przez ponad godzinę śmiejemy się z samych siebie, naszych żon, sąsiadów, a także szefów. Główny bohater to uczynny mąż i kochający ojciec, który opowiada o dostrzeżonych absurdach życia codziennego. Mówi o testowaniu wózka w hipermarkecie przed ruszeniem w rajd między alejkami, czy emerytach, którzy codziennie chyba celowo tworzą kolejki na poczcie. W opowiedzianych w satyryczny sposób doświadczeniach ankietera każdy widz znajdzie coś z własnego życia.”
NaszeMiasto.pl
„Marcin Kwaśny wciela się postać bohatera tekstu i gra. Jest szalenie przekonujący. Nikogo nie udaje, nie próbuje być śmieszny na siłę. Na przekór wizerunkowi z plakatu do spektaklu nie stara się być klaunem, choć jest w przedstawieniu kilka bardzo zabawnych scen, w których Kwaśny pokazuje swoje komediowe oblicze (świetna scena z kierunkowskazem czy wzruszająca próba siły w lodowatym Bałtyku).”
Marzena Dobosz, Sekcja Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych
„To sam aktor i tylko on tworzy całą sceniczną rzeczywistość. I robi to świetnie. Wtedy, gdy w nienagannie dopasowanej współczesnej „zbroi” zachęca widzów do wzięcia udziału w badaniu statystycznym, poprzez stopniowe wyzwalanie się z konwenansów, aż do momentu, kiedy już w samych kąpielówkach odgrywa jednocześnie plażowicza i obserwującego go bohatera. Jeden gest, mina, niewielka zmiana postawy powodują, że przeistacza się z jednej postaci w drugą. Mówi wieloma głosami, śpiewa i tańczy. I to wszystko przez ponad godzinę w znakomitym tempie, bez chwili wytchnienia.”
portal OnaOnaOna.com
Producenci: Lemmonshot, Teatr Praski
Sponsorzy: PKP Cargo, H&M
Partner: Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa
Patroni medialni: TVP Info, Echo Miasta, Art&Business, PaperMint, portale: Interia.pl; OnaOnaOna.com, NaszeMiasto.pl, MediaRun.pl,
RMF Classic (współpraca redakcyjna)
Autor plakatu: Mariusz Fransowski
Foto: Adam Grochocki/Ryszard Dziedzic