ON AIR
od 14:00 Wydział Kultury RMF Classic zaprasza: Dariusz Stańczuk

Wirtualne call center – dlaczego warto?

Nowoczesne technologie już od lat pozwalają na sprawne i efektywne zarządzanie przedsiębiorstwami. Co istotne, rozwiązania te są stale unowocześniane, dzięki czemu systemy informatyczne są coraz bardziej zautomatyzowane, a ich obsługa jest coraz prostsza i wygodniejsza. W tym wszystkim systemy call center należą do grona produktów, które przeszły olbrzymią transformację, stając się dzisiaj prawdziwymi kombajnami do sprawnego zarządzania kontaktami z klientem. Jak to wygląda w praktyce i dlaczego warto korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań w tym zakresie?

Nowoczesny system call center

Współczesne systemy call center oferują szereg kompleksowych rozwiązań, które znacząco ułatwiają pracę konsultantom czy przedstawicielom firm, w kontakcie z klientami czy kontrahentami. Jest to bowiem specjalne oprogramowanie, dzięki któremu zarówno przyjmowanie połączeń od klientów, jak i ich inicjowanie, jest szybkie, wygodne i w pełni zoptymalizowane. Co to oznacza?

Przede wszystkim nowoczesny system call center jest narzędziem, umożliwiającym konsultantom prowadzenie spersonalizowanych rozmów telefonicznych z klientami, które są od razu nagrywane. Natomiast na podstawie historii kontaktów mogą być tworzone raporty, co z kolei pozwala marketingowcom na budowanie skutecznej strategii w oparciu o analizę potrzeb klientów i wyników pracy konsultantów. Właśnie takim rozwiązaniem jest system Thulium. Jak to wszystko wygląda w praktyce?

Jak wirtualne call center wygląda w praktyce?

Nowoczesny wirtualny call center składa się z kilku istotnych elementów. Zanim jednak przejdziemy do ich wymieniania, warto wspomnieć, że w przypadku systemów wirtualnych olbrzymie znaczenie ma to, że znajdują się one w tzw. chmurze. Dzięki temu firma nie musi dysponować rozbudowanym zapleczem technologicznym, aby móc korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań na rynku.

Przechodząc jednak do meritum, podstawowym elementem nowoczesnych systemów call center jest menu głosowe IVR, które już na samym początku umożliwia efektywną dystrybucję połączeń. Dzięki temu klienci czy petenci od razu trafiają w miejsce, gdzie uzyskają w pełni kompetentną pomoc i obsługę.

Kolejnym elementem tego typu systemów jest błyskawiczna identyfikacja klienta w oparciu o dane z systemu CRM, co pozwala konsultantom zapoznać się z informacjami na temat klienta oraz z całą historią dotychczasowego kontaktu. To właśnie ona umożliwia prowadzenie w pełni spersonalizowanych rozmów, które pozwalają budować pozytywne relacje z klientem.

Kompleksowy system contact center

Dzisiaj kontakt z klientem realizowany jest w sposób wielokanałowy. Omnichanneling jest już bowiem koniecznością, ponieważ klienci szukają szerokiego kanału kontaktu, nie tylko telefonicznego, ale także elektronicznego poprzez social media czy pocztę e-mail. W tym przypadku rozwiązania kompleksowe są najlepsze!

Po stronie przedsiębiorstw leży obowiązek usprawnienia i ułatwienia prowadzenia kontaktu przez wszystkie popularne kanały. I właśnie tutaj zastosowanie znajduje system contact center Thulium, który pozwala na integrację wszystkich kanałów kontaktu - zarówno tych z tradycyjnego systemu call center, czyli telefonicznego, jak i z pozostałych źródeł, takich jak np. Messenger czy poczta e-mail.

Optymalizacja czasu i pieniędzy - czyli dlaczego warto!

Jeśli mamy małą firmę, to zarządzanie wielokanałowym kontaktem z klientem nie wydaje się aż tak trudne. Jednak i tak w takiej sytuacji potrzebnych jest często przynajmniej kilka osób, które będą w stanie wszystkim się zająć. A w przypadku przedsiębiorstw, które dziennie otrzymują kilkaset, a nawet kilka tysięcy zapytań telefonicznych, mailowych czy tych generowanych poprzez social media, nie ma możliwości, aby sprawnie to zorganizować, bez udziału nowoczesnego systemu contact center.

Za pomocą tego typu systemów można zrealizować o wiele więcej połączeń czy odpowiedzi na zapytania, przy zachowaniu wysokiej jakości kontaktu i przy znacznej optymalizacji kosztów działania biura obsługi klienta. Co istotne, nowoczesne wirtualne cell center w połączeniu z systemem contact center usprawnia funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa, przy stosunkowo niskich kosztach inwestycyjnych.

Artykuł Sponsorowany

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic