Polska kampania społeczna nominowana na Festiwalu Reklamy w Cannes

"Smutny autobus" to film pretendujący do nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes. "Po ośmiu tygodniach kampanii statystycznie co trzeci autobus w Polsce był sprawdzony - co więcej, dwa razy" - mówi PAP Life Paweł Franke.

Festiwal w Cannes jest największym konkursem reklamowym na świecie. Nominacje w trzech kategoriach dla kampanii "Smutny Autobus" to olbrzymie wyróżnienie dla autora kampanii, czyli Centralnego Ośrodka Informatyki przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, którego misją jest tworzenie przyjaznych e-usług na rzecz obywateli z wykorzystaniem nowych technologii. Usługa polega na szybkim i bezpłatnym sprawdzeniu każdego zarejestrowanego autobusu w Polsce. Ze strony można dowiedzieć się np. czy autobus ma ważne badanie techniczne oraz ubezpieczenie OC.

"Absolutnie nie spodziewaliśmy się takiego wyróżnienia. To było wręcz dość dużym zaskoczeniem - zwłaszcza, że gdy rok temu tworzyliśmy tę kampanię, naszymi oczekiwaniami zupełnie nie były festiwale i nagrody. Chcieliśmy po prostu zrobić efektywną i poruszającą komunikację. Wszelkiego rodzaju wyróżnienia, które w tym roku zdobywamy są dla nas bardzo miłą niespodzianką i zaskoczeniem" - mówi PAP Life Paweł Franke, kierownik marketingu i promocji w COI.

Wyróżnienie w Cannes jest dowodem na to, że takie kampanie mają sens i dają zielone światło na przyszłe tego typu przedsięwzięcia i odwagę do ich realizacji. "To znak, że idziemy w dobrym kierunku, że nasza organizacja nie bez powodu ma rację bytu. W ogóle byliśmy bardzo młodą organizacją, niesztampowo podchodzącą do samej informatyzacji i zmieniania państwa z wykorzystaniem technologii. Również tak, jak robimy projekty cyfrowe w bardzo innowacyjny, nowoczesny sposób, tak też staramy się o nich opowiadać w sposób nowoczesny. Dlatego nam to tylko dodaje skrzydeł i pokazuje, że obrana ścieżka naszej organizacji jest słusznym kierunkiem" - zapewnia PAP Life Franke.

Co więcej, to nie jedyne, a kolejne sukcesy kampanii, która zdobyła już złoto w kategorii Kampania Roku 2014 w prestiżowym konkursie Klubu Twórców Reklamy w Polsce.

Założony cel kampanii został osiągnięty, dzięki czemu jest większa świadomość społeczeństwie, zaś jej pomysłodawcy zakładali sobie dużo niższe oglądalności. "Zakładaliśmy też, że dużo mniej osób będzie korzystać z tej usługi na samym początku, a z naszych internetowych statystyk wynika, że już po ośmiu tygodniach trwania kampanii statystycznie co trzeci autobus w Polsce był sprawdzony. Co więcej, do tej pory wszystkie autobusy były sprawdzone po dwa razy" - informuje PAP Life Franke i zaznacza, że to oznacza, że kampania zbudowała świadomość na dłużej.

Ankiety na stronie są anonimowe w związku z czym nie ma informacji na temat tego, kto inicjuje sprawdzanie autobusów przed podróżą - rodzice posyłający swoje dzieci na wycieczki, władze szkoły czy firmy organizujące przejazdy. "To by było nieetyczne. Znamy tylko liczbę wejść na stronę i liczbę sprawdzeń autobusów" - tłumaczy PAP Life Franke.

W ciągu roku od opublikowania filmu "Smutny autobus" odnotowano prawie 2 mln jego wyświetleń na You Tube. Wynik cieszy tym bardziej, że jest to zupełnie nowa usługa. Po raz pierwszy została uruchomiona pod koniec czerwca zeszłego roku. (PAP Life)

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic