Nagrodzony plakat wyraża główny temat tegorocznego Transatlantyk Festival - kryzys uchodźców i kryzys świadomości zachodniego świata. Tomasz Opasiński podkreśla, że starał się zilustrować przesłanie festiwalu w sposób czytelny.
"Myślałem o sobie, otaczających mnie bliskich i milionach ludzi wokół. Starałem się zrozumieć, jak myślimy, jako tłum i czego nie zdołamy w tym tłumie zobaczyć" - mówił artysta.
Jego zdaniem, temat przewodni festiwalu - uchodźcy - jest niesamowicie trudny, nie tylko do zilustrowania, ale i do opowiedzenia historii. "To, co widzimy nie zawsze jest prawdą, przedstawiana prawda nie zawsze jest faktem. Czasami otaczający nas mur jest niewidzialny, a czasem jest tak wielki, że nie widzimy nic poza nim" - dodał Opasiński.
Tomasz Opasiński to grafik i dyrektor kreatywny Netflixa, jeden z najwybitniejszych polskich grafików, na stałe mieszkający w Los Angeles. Był współtwórcą blisko 500 kampanii filmowych, telewizyjnych i komputerowych dla wielu marek i agencji reklamowych, a także uczestnikiem, finalistą i jurorem wielu konkursów graficznych. W Hollywood stworzył plakaty m.in. do "Shreka", serii "Transformers" czy sagi o przygodach Harry'ego Pottera.
Kolejna edycja Transatlantyk Festival odbędzie się w Łodzi w dniach od 14 do 21 lipca 2017 roku. (PAP Life)