PREMIERA 23 PAŹDZIERNIKA 2015
NAJWSPANIALSZY TENOR ŚPIEWA NAJWSPANIALSZE PIOSENKI FILMOWE
Cinema to kolekcja filmowych piosenek, które zapisały się w kulturze i sercach kilku pokoleń. Znajdą się tu wspaniałe utwory z filmów takich jak “Doktor Żywago”, “Love Story”, “Ojciec Chrzestny”, “Życie jest Piękne”, “Gladiator”, “Wysłannik Przyszłości”, “Śniadanie u Tiffany’ego” oraz wielu innych, równie popularnych utworów ze scenicznych musicali, uwiecznionych przez ich filmowe adaptacje, takich jak “West Side Story” czy “Evita”.
Już dzisiaj premierę ma wspaniały teledysk do utworu Nelle Tue Mani (Now We Are Free) z filmu ‘Gladiator’. Nakręcony na pustyni Mojave, teledysk idealnie ukazuje filmowy charakter nowego albumu, a gościnnie występuje w nim dwukrotnie nominowany do Oscara oraz zwycięzca Złotego Globu John Travolta.
Legendarny głos Bocellego wraz z fantastycznymi, nowymi aranżacjami oraz najnowocześniejszymi technologiami nagrywania daje nowe życie niektórym z największych muzycznych arcydzieł napisanych przez kompozytorów, którzy tworzyli filmową i muzyczna historię XX wieku, od Leonarda Bernstaina aż do legendarnego Ennio Morricone.
Zgodnie ze statusem międzynarodowego artysty, Andrea nagrał utwory w pięciu różnych językach (włoskim, francuskim, hiszpańskim, angielskim i sycylijskim) oraz współpracował ze światową supergwiazdą Arianą Grande w poruszającym duecie ‘E Piu Ti Penso’ z ‘Once Upon A Time in America’/ ‘Malena’ oraz z Nicole Scherzinger we wspaniałym muzycznym hymnie ‘Don’t Cry For Me Argentina’ z ‘Evity’
“Z albumem ‘Cinema’ spełniam życzenie, które skrywałem przez dekady. Nigdy nie robiłem tajemnicy z mojego marzenia, aby ucieleśnić projekt nagraniowy związany z filmowymi ścieżkami dźwiękowymi, które jak wierzę, stanowią wyjątkowy, artystyczny skarb.
Jest to dziedzina, która zawsze mnie fascynowała: muzyka pisana do filmów jest bardzo swobodna i potencjalnie bardzo kreatywna. Rozległa łąka, po której kompozytor może wędrować tak, jak mu się podoba, jakąkolwiek ma inspiracje, gdzie może eksperymentować bez podporządkowywania się normom klasycznych utworów (opartych na sekwencji wymagającej dwóch zwrotek, jednego krótkiego, instrumentalnego fragmentu, jednej zwrotki, jednego krótkiego, instrumentalnego fragmentu), albo do tematu, który musi być konwencjonalny, nawiązujący do miłości.
Jeżeli filmy to “fabryki marzeń” to muzyka, która je wspiera, oplata te marzenia oraz zwiększa całą magię i emocjonalną energię. Moim zaproszeniem dla tych nieśmiertelnych „klasyków” jest to, aby połączyły się z doświadczeniami, z najcenniejszymi wspomnieniami, z emocjami każdego słuchacza, aby stały się unikalną ścieżką dźwiękową ich życia” mówi Bocelli.