5. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie startuje 24 maja!

Dodano: piątek, 23 marca 2012 (10:30)

Trzy wielkie koncerty: światowa premiera symultanicznego wykonania kinowej superprodukcji Pachnidło: Historia mordercy, telewizyjna gala urodzinowa świętującego 80. urodziny Wojciecha Kilara z udziałem jubilata i zaproszonych gości: aktorów, reżyserów oraz wielkich osobowości świata kina, a w finale - Obcy – Symfonia Biomechaniczna. Kino Sztuki i Krwi Elliota Goldenthala – niezapomniane widowisko z udziałem słynnej hollywoodzkiej pary – nominowej do Oskara reżyserki filmowej i teatralnej Julie Taymor oraz światowej sławy kompozytora Eliota Goldenthala. 5. edycja Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie – wspólnego przedsięwzięcia Krakowskiego Biura Festiwalowego i radia RMF Classic - rozpocznie się 24 maja i potrwa trzy dni (do 26 maja). - Po raz pierwszy w historii festiwalowi towarzyszyć będzie specjalna płyta przygotowana we współpracy z Magnetic Records. Znajdą się na niej utwory kompozytorów – gości festiwalu w latach 2008-2012 – zapowiada Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego.

Wszystkie koncerty odbędą się o godz. 20.00, tradycyjnie już w hali ocynowni ArcelotMittal Poland. Bilety trafią do sprzedaży 2 kwietnia – będzie je można kupić za pośrednictwem portalu www.eventim.pl oraz w trzech punktach sieci informacji miejskiej w Krakowie: przy ul. św. Jana 2, w Pawilonie Wyspiańskiego (pl. Wszystkich Swiętych 2) oraz w Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego (ul. Powiśle 11). Kosztują: 60 zł (sektor A) i 30 zł (sektor B).

Festiwal zainauguruje światowa premiera symultanicznego wykonania przeboju kinowego Pachnidło: Historia mordercy / Perfume: The Story of a Murderer (2006) - adaptacji bestsellerowej powieści niemieckiego pisarza Patricka Süskinda, w reżyserii światowej sławy niemieckiego twórcy Toma Tykwera. Produkcja jest wynikiem współpracy pomiędzy ważnymi europejskimi ośrodkami filmowymi: Festiwalem Muzyki Filmowej Fimucité (Hiszpania), Studiem Constantin Music GmbH (Niemcy), Lucerne Festival (Szwajcaria) oraz Festiwalem Muzyki Filmowej w Krakowie. Niezapomnianą muzykę stworzoną przez Toma Tykwera, Johnny’ego Klimka i Reinholda Heila zaprezentują: Karolina Gorgol-Zaborniak (sopran), Chór Pro Musica Mundi i Sinfonietta Cracovia pod batutą doskonale znanego festiwalowej publiczności Ludwiga Wickiego. Więcej o koncercie: tutaj

Bohaterem drugiego dnia festiwalu będzie Wojciech Kilar - jeden z najwybitniejszych polskich kompozytorów muzyki filmowej cieszący się międzynarodowym uznaniem i popularnością, któremu światową sławę i spektakularny sukces przyniosła muzyka do filmu Dracula w reż. Francisa Forda Coppoli. Jest autorem muzyki do ponad 130 obrazów, współpracował z największymi twórcami współczesnego kina m.in. z Jane Campion, Francisem Fordem Coppolą, Wojciechem Hasem, Krzysztofem Kieślowskim, Tadeuszem Konwickim, Kazimierzem Kutzem, Markiem Piwowskim, Romanem Polańskim,  Stanisławem Różewiczem, Andrzejem Wajdą i Krzysztofem Zanussim (począwszy od Struktury kryształu stworzył muzykę do niemal wszystkich filmów tego reżysera). Podczas jubileuszowej gali zaprezentowane zostaną fragmenty filmów z jego muzyką, a na żywo zabrzmią suity z tak znanych produkcji jak m.in.: Trędowata, Ziemia obiecana, Pan Tadeusz, Pianista, Portret Damy, Dracula, czy Dziewiąte wrota. Wykonają je: Iwona Hossa z towarzyszeniem Chóru Polskiego Radia i Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod batutą José Marii Florencio. Gościem honorowym koncertu będzie sam jubilat. Na widowni zasiądą zaprzyjaźnieni z kompozytorem znakomici aktorzy, reżyserzy i gwiazdy światowego kina. Więcej o koncercie: tutaj

Finał piątej edycji festiwalu z pewnością zadowoli fanów kultowej sagi science fiction Obcy. Koncert – prezentujący największe przeboje kinowe, będące owocem wieloletniej współpracy duetu Julie Taymor- Eliot Goldenthal – zostanie podzielony na dwie części. W pierwszej zabrzmią suity z takich produkcji jak: Obcy: ósmy pasażer Nostromo, Obcy: decydujące starcie, Obcy 3, Obcy: Przebudzenie, a w drugiej - suity z filmów: Frida, Tytus Andronicus, Wywiad z Wampirem. Muzykę ze światowych superprodukcji zaprezentują: chór chłopięcy Pueri Cantores Sancti Nicolai, chór Pro Musica Mundi i Orkiestra Sinfonietta Cracovia prowadzone przez zaprzyjaźnionego z festiwalem, pochodzącego z Teneryfy kompozytora i dyrygenta Diego Navarro. Na widowni, wśród publiczności zasiądą Julie Taymor i Eliot Goldenthal. Więcej o koncercie: tutaj

Tradycyjnie już podczas festiwalu odbywać się będą Akademie Festiwalowe: niepowtarzalna możliwość bezpośredniego spotkania z ekspertami, ważnymi producentami muzyki filmowej, dyrektorami muzycznymi wielu cenionych obrazów filmowych, a także z cenionymi dziennikarzami i krytykami muzycznymi. To wyjątkowa okazja, by poznać sekrety warsztatu muzyki filmowej, poznać kulisy powstawania muzyki tworzonej na potrzeby wielkiego ekranu. Szczegółowy program Akademii Festiwalowych zostanie ogłoszony już wkrótce na stronie internetowej: www.fmf.fm.

Festiwalowi towarzyszyć będzie także pasmo filmowe w Kinie Pod Baranami. 24 i 25 maja zaplanowano retrospektywę filmów Julie Taymor, podczas którego zaprezentowane zostaną takie produkcje jak: Tytus Andronikus / Titus (1999, reż. Julie Taymor, muz. Elliot Goldenthal), Burza / The Tempest (2010, reż. Julie Taymor, muz. Elliot Goldenthal), Frida (2002,  reż. Julie Taymor, muz. Elliot Goldenthal) i Across the Universe (2007, reż. Julie Taymor, muz. Elliot Goldenthal). 26 maja Kino Pod Baranami pokaże natomiast filmy tworzone przez  Toma Tykwera i kompozytorów Reinholda Heila, Johnny’ego Klimka: Biegnij Lola, biegnij / Lola rennt (1998), Der (2000) oraz Niebo / Heaven (2002).

Więcej o festiwalu: www.fmf.fm
 
Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie – wspólne przedsięwzięcie Krakowskiego Biura Festiwalowego i radia RMF Classic - w krótkim czasie podbił serca widzów i zyskał uznanie krytyków.  To, co wyróżnia go spośród innych wydarzeń filmowych, to połączenie najwyższej jakości interpretacji muzyki filmowej wykonywanej przez czołowych muzyków i orkiestry z prezentacją na wielkim ekranie najwyższej jakości obrazu filmowego. Wszystko w niezwykłej scenerii hali ocynowni ArcelorMittal Poland. Monumentalne widowiska muzyczno – filmowe wyróżniają się śmiałością produkcyjną, innowacyjnością w sferze technologii dźwięku i obrazu, a także rozmachem wykonawczym, najwyższym poziomem artystycznym oraz – co szczególnie istotne dla widzów – obecnością najwybitniejszych twórców i kompozytorów. Dzięki rozmachowi festiwalu, zakrojonej na szeroką skalę promocji w Polsce i na świecie, a przede wszystkim obecności znakomitych gości z branży filmowej, współpracy z środowiskami filmowymi i producenckimi, festiwal szybko stał się rozpoznawalną marką w Europie, Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie. Za swoją innowacyjność był dwukrotnie nominowany do Nagrody Mediów Niptel, a branżowy portal Muzykafilmowa.pl już po raz czwarty z rzędu ogłosił go Wydarzeniem Roku. Docenili go także dziennikarze hollywoodzkiego magazynu Variety, którzy zestawili FMF w jednym rzędzie z takimi znakomitymi festiwalami jak hiszpańska Ubeda, belgijski Ghent Film Festival, czy organizowany na Teneryfie Film Music Festival.


Krakowskie Biuro Festiwalowe to wiodąca polska instytucja realizująca najważniejsze wydarzenia kulturalne w skali kraju i Europy. Organizuje prestiżowe festiwale: Misteria Paschalia i Sacrum Profanum, jest także promotorem takich projektów kulturalnych jak: Festiwal Muzyki Filmowej, Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Off Plus Camera, Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia, Międzynarodowy Festiwal Literacki im. Josepha Conrada i Burn Selec¬tor Festival. KBF jest także wydawcą magazynu Karnet, zarządza powstającym centrum kongresowym ICE oraz Krakowską Komisją Filmową, administruje punktami sieci informacji miejskiej InfoKraków, a także prowadzi portal Krakow.travel. Więcej na: www.biurofestiwalowe.pl


RMF CLASSIC Radio RMF Classic
jest muzyczną stacją, obecną w 14 największych miastach Polski. Dzięki starannie dobranemu połączeniu muzyki filmowej i klasycznej, wiarygodnych serwisów informacyjnych i tematycznej różnorodności pasm programowych przyciąga grono wyjątkowych i lojalnych słuchaczy. To intrygujący mariaż muzyki i dobrego smaku z najnowszymi informacjami ze świata sztuki, designu i nowych technologii.Stacja często gości na swojej antenie znakomitości polskiego życia kulturalnego i wiele innych ciekawych postaci. Organizuje także prestiżowy plebiscyt MocArty RMF Classic. Każdego dnia RMF Classic dociera do 405 tysięcy słuchaczy i grono słuchaczy stacji powiększa się. Dzięki atrakcyjnej ofercie programowej RMF Classic dociera do wyjątkowych odbiorców. Słuchacze stacji to głównie osoby legitymujące się wyższym wykształceniem, o prestiżowej sytuacji materialnej i zawodowej, mieszkańcy największych miast i aglomeracji miejskich w Polsce. Program RMF Classic jest bardzo dobrze dopasowany do potrzeb wymagającego audytorium. Świadczy o tym wysoki stopień nadreprezentacji tych grup wśród słuchaczy RMF Classic, w stosunku do ogółu Polaków.


Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, 03.2011- 02.2013, TG: słuchacze RMF Classic (struktura słuchaczy według zasięgu dziennego stacji), ogół badanych; próba odpowiednio: 1773, 84215.
 

Pozostałe informacje prasowe:

  • 12:46 Bob Dylan Here Comes Santa Claus
  • 12:55 Brett Eldredge, Meghan Trainor Baby, It's Cold Outside
  • 12:57 Nino Rota Parting Is Such Sweet
  • zobacz cały repertuar »
  • Notowanie: 232, niedziela, 10 grudnia 2017
  • 1
    Lianne La Havas
    Twój Vincent
    Starry Starry Night
  • 2
    Alan Silvestri
    Forrest Gump
    Suita
  • 3
    Vangelis
    Łowca androidów
    Love Theme
  • Zobacz całe notowanie »
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Copyright © 2017 RMF Classic